Vika Liten Julstjärna

9 testa denna den blir stor. Vik en dragspelsvikning och klipp en form längs med ytterkanten på ena långsidan.

Sa Har Viker Du Julstjarnor Och 6 Andra Ideer Med Stjarnstrimlor

Dubbelhäftande tejp eller snabbtorkande lim till exempel limpistol.

Vika liten julstjärna. Välj rätt julstjärna var petig i butiken. Emelie åberg 11 december 2014. Vik en julstjärna eller flera att hänga i en vacker grupp.

Den 7 taggade stjärnan kan användas på andra sätt än att bara hängas i fönstret. Fortsätt att vika trekanter längst strimlan så noga som möjligt. Det är en kul stjärna att vika och tekniken har blivit väldigt populär.

Så jag tänkte att jag kan visa er. Stick in spetsen i fickan på den andra trekanten. En slöjdig julhälsning till er alla om du inte har färdiga pappersremsor kan du skära eller klippa ut från ett a3 ark annars kan breda presentband också fun.

15 cm till min lilla stjärna minns jag tyvärr inte. Vika pappersfigurer origami origami konsten att vika pappersfigurer kom till japan från kina på omkring 600 talet. 5 st från motsatta ände viks en trekant in mot de andra trekanterna klipp bort det som blir över den sista trekanten döljs.

Ni fattar grejen man kan som inte sluta. Under edo perioden 1603 1867 ökade papperstillverkningen i japan och papper blev mer lätt att få tag i vik en ask av papper. Julkort med en liten minivariant av stjärnan.

Detta är en riktig julfavorit. Jag hoppas ni kan få lite inspiration och kanske börja knåpa ihop någon egen julstjärna till första advent. Tapetföretaget photowall visar dig hur du går tillväga steg för steg.

Vill man göra snöblomman så är det en bra idé att börja redan nu den är en riktig lååångkörare. För att göra små stjärnor behöver du en bit tapet som är 5x45 cm. Gör hål på den andra sidan med en nål eller liknande och trä ett snöre och knyt ihop hela stjärnan.

Ja men ljusstakarna då tänker ni. Så här enkelt kan du vika en egen julstjärna steg för steg. Tryck in mitten av trekantens längsta led.

Jag visade upp dem på instagram och så många ville veta hur man gör och det är verkligen superenkelt. Eftersom julstjärnor är känsliga för kyla mörker och övervattning gäller det att kolla efter varningstecken redan innan du slår till så att du inte kommer hem med en blomma som redan är i dåligt skick. Så jag var tvungen att göra en till.

Det är så långt jag kommit i mitt julstjärne pysslande hittills. Gör det själv vedbäraren ska vara liten nog att bäras ut för påfyllning och sedan. Vik pappret i mitten rita ut och klipp så blir avrundningen lika på båda sidorna.

Jag gjorde en julstjärna en sån enkel variant. Till min stora stjärna hade mina mallar måtten nedan och ena hörnet är avrundat. Kolla jorden så att den varken är för torr eller blöt och kolla att blomman.

Vika Stjarnor Diy Sweden

Juliga Pyssel Med Papper Inspiration Och Produkter

Vika En Stjarna Julpyssel Med Papper Youtube

Arets Diy Julstjarna Ar Rosa Lovely Life Arets Julstjarna Ar Rosa

Hur Du Viker De Populara Pappersstjarnorna Sevendays

Diy Vik Sota Pappersstjarnor Till Granen Dromhem Tradgard

Sa Gor Du En Vacker Origamistjarna Land

Julpyssel Dag 11 Vika En Stjarna Youtube

Vik Pappersstjarnor Till Jul

Pin Pa Vinter Jul

Diy 3d Star Tutorial Gor Det Sjalv 3d Stjarna Youtube

Skapligt Enkelt Vik En Julstjarna Julstjarna Julkorg Julpyssel Julstjarna

Skona Hem Pappersstjarnor Dekorationshandarbeten For Julen Juldekorationer Diy

Skona Hem Juldekorationer Diy Julstjarna Origamistjarnor

Det Stora Diy Julstjarne Inlagget Lovely Life

Hur Man Viker Julstjarnor I Papper It Univ

Ministjarna Av Tapet Hanna Wendelbo Design

Diy Sa Viker Du En Vacker Julstjarna I Papper Tapet Via Vintagefabriken

Diy Vik En Julstjarna Av Tapet


LihatTutupKomentar